Zákaznícka podpora:info@tesa-systems.sk

Záručné podmienky

Záručné podmienky

Základné ustanovenia

Podmienky pre uplatnenie reklamácie u spoločnosti Radoslav Štiegel – TESA Shop, Pivovarská 6, 010 01 Žilina.

Pred nákupom je zákazník povinný oboznámiť sa s reklamačným poriadkom. Reklamovaný tovar zákazník doručí na vlastné náklady na adresu prevádzky uvedenú v časti Kontakt. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý a náklady budú zákazníkovi účtované.

Dňom prijatia reklamácie je deň, keď bol tovar prevzatý spoločnosťou. Dňom vybavenia je deň odoslania, odovzdania zákazníkovi alebo vystavenia dobropisu.

Nárok na uplatnenie záruky

Záruku je možné uplatniť výhradne na tovar zakúpený u našej spoločnosti, ktorý má preukázateľné vady. Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť doklad o kúpe (faktúra, dodací list, daňový doklad).

✦ Záruka zaniká pri:

  • uplynutí záručnej doby,
  • poškodení ochranných alebo záručných nálepiek,
  • používaní tovaru na iný účel než bol určený,
  • neodbornej manipulácii, montáži alebo zanedbaní starostlivosti,
  • používaní v rozpore s návodom,
  • škode spôsobenej živelnou udalosťou alebo výpadkom napätia,
  • mechanickom poškodení alebo kontakte s kvapalinou,
  • nesprávnom skladovaní alebo umiestnení.

Spôsob vybavenia reklamácie

V prípade uznania reklamácie je tovar:

  • vymenený za nový kus, alebo
  • opravený v zákonnej lehote.

Ak nie je tovar dostupný, vystaví sa dobropis.

Zákonná záruka

Podľa zákona č. 40/1964 Zb. (OZ) a zákona č. 250/2007 Z. z. je štandardná záručná doba:

  • 24 mesiacov na nový tovar,
  • 3 mesiace na opravy,
  • 12 mesiacov na použité veci.

Záruka začína plynúť prevzatím tovaru. Pri výmene tovaru začína plynúť nová záručná doba.

Práva kupujúceho pri vadách

Podľa § 622 OZ – Odstrániteľné vady

  • oprava bezplatne, včas a riadne,
  • možnosť žiadať výmenu tovaru.

Podľa § 623 OZ – Neodstrániteľné vady

  • výmena tovaru, alebo
  • odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

Pri trikrát opakovanej rovnakej chybe vzniká nárok na výmenu alebo vrátenie peňazí.

Postup pri uplatnení reklamácie

  • uplatniť reklamáciu bezodkladne v záručnej dobe,
  • predložiť doklad o kúpe a záručný list (ak bol vydaný),
  • odovzdať tovar na posúdenie,
  • pri reklamácii do 12 mesiacov môže byť zamietnutá len na základe odborného posúdenia.

Predávajúci vydá potvrdenie o prijatí a následne písomný doklad o vybavení reklamácie. Reklamácia musí byť vybavená do 30 dní.

Upozornenia

  • spotrebiteľ nemá ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu,
  • bežné opotrebovanie nie je vadou,
  • tovar je potrebné prevziať najneskôr do 1 mesiaca od ukončenia opravy.
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz